Mais asus kooskõlastusringile Alushariduse riikliku õppekava eelnõu. HTM ootab eelnõule tagasisidet, ja muudatusettepanekuid. Lasteaednike liit viis oma liikmete seas läbi küsitluse, kus toodi välja eelnõu tugevused ja kitsaskohad.
ELAL liikmed on tänulikud, et õppekava on tulevikku vaatav ning toetab kaasaegset
arusaama õppimisest ja õpetamisest. Õppekavas on koha leidnud alushariduse alusväärtused
ning õppe-ja kasvatustegevuste põhimõtted on selgelt sõnastatud.
Õpikäsituse osana on lisatud õpetaja roll juhendaja ja toetajana, kus õpetajal on piisavalt
autonoomsust sobiva tööviisi valimisel. Õppekavas nähakse õppimise toetamisel olulist rolli
pedagoogilisel dokumenteerimisel. Õppekavas on varasemast enam õhutatud mängu olulisust koolieelses eas. Lastehoidudes pakutava alushariduse toetamiseks on lisatud 3-aastaste laste eeldatavad üldoskused. Samuti on võrreldes hetkel kehtiva õppekavaga on lisatud kasvukeskkonna loomise alused ning toetava kasvukeskkonna kirjeldus.
Enam tehti ettepanekuid muu koduse keelega lapse kõne toetamiseks ja üldoskuste täiendamiseks, kus lapse eneseteenindusoskused on jäänud tahaplaanile.